HA OSH150-200 LED Obstakellicht

Holland Aviation HA OSH150-200 LED Obstakellicht Laag-Intensiteit Obstakellicht De Holland Aviation OSH150-200 is een laag-intensiteit obstakellicht voor het aanduiden van obstakels. Een obstakel is een object dat boven een beschermingsoppervlak uitsteekt en 's nachts verlicht... Read more
Offerte aanvragen

Meer informatie of advies?

Beschrijving

Holland Aviation HA OSH150-200 LED Obstakellicht Laag-Intensiteit Obstakellicht

De Holland Aviation OSH150-200 is een laag-intensiteit obstakellicht voor het aanduiden van obstakels.

Een obstakel is een object dat boven een beschermingsoppervlak uitsteekt en ’s nachts verlicht moet worden. Het markeren of verlichten van obstakels is essentieel om risico’s voor vliegtuigen te verminderen door de aanwezigheid van deze obstakels aan te geven. Voor grotere structuren, zoals de heupen van boorplatforms, wordt het Holland Aviation OSH150-200 obstakellicht aanbevolen, zoals vereist door CAP 437.

Kenmerken van de HA OSH150-200 LED Obstakellicht

  • Gewicht en Grootte: 4,2 kg, 160 x 240 x 150 mm
  • Technologie en Naleving: LED-technologie, geschikt voor Atex IECEx zone 2, toepasbaar voor zowel land- als offshore omgevingen. Het OSH150-model heeft een 200 Cd obstakellicht met een glazen Fresnel-lens en voldoet aan de normen van CAP437 en CAP 168.
  • Vermogen en Duurzaamheid: Voorzien van krachtige LEDs, dit licht heeft een verwachte levensduur van meer dan 75.000 uur.

Wanneer welk obstakellicht gebruiken

Obstakellichten zijn cruciaal voor de luchtvaartveiligheid. Ze verbeteren de zichtbaarheid van gebouwen of andere vaste obstakels die een risico voor vliegtuigen kunnen vormen. Deze lichten worden vaak geïnstalleerd op torens, hekken en andere structuren bij helihavens of luchthavens. Er zijn twee hoofdtypen obstakellichten:

  • Rode Lampen: Deze kunnen knipperen of constant branden.
  • Witte Lampen: Deze knipperen meestal 40 keer per minuut.

Het gebruik van deze lichten hangt af van het tijdstip van de dag en de hoogte van de structuur. Witte knipperlichten worden overdag gebruikt, terwijl rode lichten ’s nachts worden toegepast. Voor gebouwen en structuren tussen de 61 en 152,4 meter (200-500 voet) worden middel-intensiteit witte knipperlichten aanbevolen. Als een gebouw hoger is dan 152,4 meter (500 voet), moet het worden geschilderd voor extra zichtbaarheid. Structuren hoger dan 213,4 meter (700 voet) moeten hoog-intensiteit witte knipperlichten gebruiken, zowel overdag als ’s nachts.

 

Datasheet van de HA OSH120-200 LED Obstakellicht

Aanvullende informatie

Lichtopbrengst

>200 Cd

Lichtbron

High power LED

Levensduur van de LED\'s

> 75.000 Uren

Cable Glands

2x M20

Omgevingstemperatuur

-40˚ C to + 60˚ C

Beschermingsgraad

IP 67

Optioneel

Flashing 30, 60, 90 or 120 Fpm

Stroomvoorziening

110-240VAC, 12-24VDC

Energieverbruik

Max. 50 Watt

Regelgeving

ICAO Annex 14 Vol I Luchthavens, ICAO Annex 14 Vol II Heliports, EASA ADR, UK CAP 168, UK CAP 437, Atex zone 2 ATEX/IECEx II 3 G Ex nA IIC T5

  • This field is hidden when viewing the form
  • This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.